Hop til indhold

Lohfert-Praetorius A/S

Effektiv hospitalsplanlægning kræver fleksibel IT
Alle kender den myretue-oplevelse det er, at sidde og vente på et hospital. Læger, sygeplejersker, portører og rengøringsfolk, der strømmer ind og ud i en lind strøm. Hver af dem en lille brik i et stort puslespil, der skal lægges rigtigt, så patienterne kan få god behandling.

Al den koordinering kommer ikke af sig selv, men fra dygtige og erfarne fagfolk. Blandt andet hos rådgivningsvirksomheden Lohfert-Praetorius A/S, som hjælper store sygehuse i både Danmark og vores nabolande med planlægning af drift, logistik, personalestyring og meget mere.

I sit eget bagland har Lohfert-Praetorius A/S også brug for ekstern support af sin IT-platform. Den er i snart 20 år blevet leveret af Semaphor, der bl.a. sørger for, at selskabets Notes-baserede mail- og tidsregistreringssystemer altid fungerer, som de skal. Det samme gælder mail-servere, backup, og firewall. Af hensyn til GDPR har Lohfert-Praetorius egen mailserver, så sensitive hospitalsdata ikke sendes i skyen.

"Vi samarbejder med Semaphor, fordi vi her får en support, der er meget allround, fleksibel og fornuftigt prissat. Hos større udbydere kan der gå dage, før en mindre virksomhed som vores får hjælp. Men hos Semaphor kan jeg ringe efter support nårsomhelst, og så kommer der prompte en dygtig konsulent og hjælper os i luften med det samme. Og det er endda uden forpligtelser til at købe fordyrende "klippekort" eller lignende – det er vi yderst tilfredse med", forklarer Peter Hauptmann Møller, IT-chef i Lohfert-Praetorius A/S.

Samarbejdet tog oprindeligt udgangspunkt i support af Lotus Notes (i dag HCL Domino Notes), men gennem årene har det bredt sig til de fleste andre dele af selskabets IT-platform. Det passer Peter Hauptmann Møller godt, for han foretrækker at samarbejde med konsulenter, som kan se tingene i en større sammenhæng.

"For os er det en klar fordel, at Semaphor er med over næsten hele linjen. Hvis vi f.eks. ændrer noget i vores mail-system, skal der måske også rettes i vores firewall og DNS. Det behøver vi ikke selv holde styr på, fordi Semaphor kender vores systemer så indgående. Der er ingen tvivl om, at det gør vores samarbejde mere effektivt", siger Peter Hauptmann Møller.

Han fremhæver også værdien af, at større opdateringer eller ændringer typisk bliver udført uden for normal arbejdstid, så kunderne på de store sygehuse ikke mærker noget til dem.

Læs mere om hosting af Domino
Læs mere om konsulentydelser