Leasing af web-site etablering balancerer investering og indtægt

P r e s s e m e d d e l e l s e

28. maj 2001

København den 28. maj 2001


Leasing af web-site etablering balancerer investering og indtægt

Et københavnsk web-bureau har indgået et samarbejde med et finansieringsinstitut og tilbyder nu virksomheder leasing-løsninger i forbindelse med design, udvikling og igangsætning af web-sites og e-business løsninger. Dette skridt afspejler, hvorledes website løsninger nu er en forretningsmæssig investering, der skal give et fornuftigt afkast.

Det københavnske web-bureau Semaphor har udviklet en finansieringsløsning, der gør det muligt for virksomheder og organisationer at lease deres nye website. Dette nye tilbud afspejler, at investeringer i websites i højere grad end tidligere betragtes som en forretningsmæssig investering, der skal tjene sig ind i løbet af nogle år. Profilen for leasing-finansieringen bør således afspejle afskrivning og indtægt på forretningsaktiviteter, der opstår som følge af websiten.

- Gennem årene har vi udarbejdet en række websites for kunder, som anvender deres site til e-business, for eksempel ved at effektivisere deres kundedialog med ekstranet-funktioner. Men typisk har vores kunder afholdt udgiften til web-arbejdet som en markedsføringsomkostning, eller måske endda som en IT-omkostning, forklarer salgschef Harry Lassen, Semaphor.

- At vi nu tilbyder en leasing-løsning afspejler i høj grad, at de fleste af vores kunder i dag ønsker at deres website skal påvirke forretningen med et positivt afkast. Derfor er det forretningsmæssigt forsvarligt at afskrive websiten som en investering, forklarer salgschefen.

Semaphor har via en fokuseret satsning på viden-tunge websites og stærk teknologisk indsigt opbygget en sund forretning og er hidtil kommet igennem krisen i web-branchen stort set uden skrammer. Muligheden for at finansiere web-arbejde via leasing er skabt på baggrund af ønsker fra kunder, ikke for at sikre nysalg, understreger Harry Lassen.

Blandt de virksomheder og organisationer, for hvem Semaphor har udviklet web-løsninger er Statens Museum for Kunst, PR-bureauet Powerofthepen, SMP A/S og Advokatfirmaet Frederik Madsen.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse hos Harry Lassen, Semaphor.