Hvad siger kunden i år 2009?
LTK har gennem flere år og flere opgraderinger haft et samarbejde med Semaphor. Samarbejdet startede tilbage i 2002, hvor LTK kørte Notes 4.6.1, og hvor vi mente, at tiden var inde til at se på, om programmet skulle opgraderes til en nyere version.
”På dette tidspunkt var det vigtigt for os at få en vurdering af mulighederne for at springe en version over”, udtaler IT-chef Kjeld Romer Larsen. ”Det var ligeledes vigtigt, at få alle de applikationer, der kørte på platformen, til at fungere i det nye miljø. Denne opgave løste Semaphor sammen med vores egen konsulent, der fik stor hjælp af Semaphor i processen”.
Over årene har der bl.a. i forbindelse med udskiftninger i personale i kommunen været brug for at hente hjælp hos Semaphor i situationer, hvor kommunen har været uden eller med begrænset egen Notes kompetence.
”Dette er altid sket på en hurtig og ukompliceret måde”, udtaler Kjeld Romer Larsen. ”Når vi har haft problemer, har vi kunnet ringe til Semaphor og både fået hjælp over telefonen, via fjernopkobling og via hurtig udrykning fra firmaet, når der har været behov for det”.
"Herudover har vi gennem de to store opgraderingsforløb, vi har været igennem (4.6 til 6.5 og 6.5 til 8.5), været glade for både den rådgivning og den store hjælp, vi har fået med at gennemføre opgraderingerne. Samtidig har det været en fornøjelse at arbejde sammen med medarbejderne i Semaphor, som altid har forstået at indgå i den særlige jargon, der nu en gang er i IT-afdelingen."
”Det er min opfattelse, at der er tale om meget professionelle folk, der forstår at kombinere stor teoretisk viden med et praktisk håndelag. Dette kombineret med en god sans for humor hos medarbejderne baner vejen for et positivt samarbejde”, slutter Kjeld Romer Larsen.